Продуктова фотография – синергия между бизнеса и изкуството. „Заснемането на торта може да бъде изкуство. Ако аз гледам на който и да е предмет
известно време, то зрелището ме очарова. Това е проклятието на фотографа.“ Ървинг Пен, американски фотограф
Заснемането на продукти е интересен и сложен процес, който позволява да се развихри въображението и да се развие творчески потенциал. В началото е необходимо да се определи за какви цели ще се използва фотографията. Ако се нуждаете от едно просто изображение на продукта, може да не се притеснявате, просто правите снимка и това е всичко. Но ако претендирате да създадете шедьовър, снимката се нуждае не просто от дълбочина, цвят, височина, тя просто трябва да оживее.
Вземете, например, обикновена химикалка. Можете просто да я поставите на матирана
маса и да направите достатъчно добра и качествена снимка. Ако използвате за фон стара дървена маса и добавите разтворена тетрадка, фотографията ще бъде повече от интересна, тя ще започне да оживява пред очите Ви.
Обърнете внимание, всички обекти трябва да са чисти и да „гледат“ право към зрителя.
Това е печелившата стратегия. Опитните продуктови фотографи съветват на заден план да няма предмети, които да отвличат вниманието, освен ако не участват в сюжета на фотографията.
Продуктова фотография – Качествени снимки на продукти
Защо е необходимо да прибягваме до специалист в продуктова фотография и да се стремим към качествени снимки на нашите продукти? За да се изкуши капризният купувач, трябва продуктите да изглеждат съблазнително, перфектни. При онлайн пазаруването продуктите не могат да се вземат в ръце и да се разгледат, затова единствения начин да се добие представа за тях са снимките. Те трябва да са изключително качествени и да представят продукта достоверно, но и в най-добрата му светлина. Има стоки, които се снимат изключително трудно и с тях, а и всичко останало за доброто им представяне е необходим много усет, опит и оборудване.
Подходящите снимки на продуктите увеличават продажбите.
Професионалният фотограф, специалист в продуктова фотография знае как да заснеме живи фотографии на вашите продукти, които да оказват въздействие на потребителите и да ги подтикват да купуват. Различните продукти има специфични характеристики, според които е необходимо да бъдат снимани от подходящ ъгъл.
Успешният бизнес не може да си позволи компромис в презентацията на продуктите. Без значение дали снимките ще са за онлайн магазин или печатен каталог, те са витрина, която да приканва към покупка.
Професионалният фотограф и продуктови фотографии
Професионалният фотограф не само ще направи перфектни снимки, но ще се грижи добре за поверените продукти, пазейки ги от повреда и спазвайки конфиденциалност. Когато се налага да правите продуктова фотография, разберете се предварително с вашия фотограф за авторството на снимките.
Много актуално и атрактивно е заснемането на продукти 360 градуса. Това е чудесен начин да покажете продуктите си за тяхната триизмерна достъпност. Серия фотографии, показващи всеки детайл, дават усещане на потребителите, че са в реален магазин.
За заснемането на продукт от всички страни, той поставя платформа, завърта се на 360 градуса и се снима от всички страни. Броя на кадрите може да е от 8 до 32. Броя зависи от това, за какво ще се използват. Ако е просто снимки, които клиентите да разглеждат статично, кадрите са по-малко. С повече кадри може да се изгради интерактивно, ротационно, анимирано представяне, като колкото са повече, толкова по-плавно е движението на продукта.
Интерактивната анимация за продуктово представяне е няколко типа:
- Обект, който непрекъснато се върти, но потребителя няма контрол;
- Анимация, която купувачът може да контролира, като я върти с мишката;
- Анимация с възможност за увеличение и разглеждане на детайли.
Потребителите обожават атрактивно представяне на продуктите. Колкото е по-иновативно, толкова се чувстват по-комфортно и това ще ги връща отново в магазина.
Дайте максимална възможност на потребителите да се докоснат до вашите продукти, да ги усетят и пожелаят. С тази мисия може да ви помогне да се справите фотограф, специализиран в продуктова фотография, който ще създаде качествени снимки за продуктите.
Продуктова фотография – обща информация
Успешна и ярка продуктова фотография е невъзможна без внимание към детайла и ясна концепция. В тази връзка, времето и разходите за даден проект могат да се увеличат, но приносът ще бъде оправдан на 100%.
Проучването на конкуренцията, както и използването на най-добрите секторни подходи и практики в света, ще направят резултатите просто великолепни, като предоставят на потребителя безупречни продуктови фотографии.
Уникалната продуктова снимка е мощен маркетингов инструмент, който ще увеличи Вашите продажби. След осъществяване на фотосесията от продуктовия фотограф, снимките се обработват и оптимизират по определен начин, което подпомага качественото и коректно отразяване в уеб сайта.